Retourneren en omruilen

Hoewel wij onze producten selecteren op kwaliteit en uw bestelling zorgvuldig verpakken kan het voorkomen dat u een verkeerd of een defect product ontvangt. In dit geval kunt u uw bestelling binnen de zichttermijn retourneren. Op deze pagina vind u meer informatie over de retourvoorwaarden en de stappen om (een deel van) uw bestelling retour te sturen.

Hoe te retourneren:

U kunt uw retour aanmelden via de klantenservice met het RMA formulier onder het kopje ruilen/retourneren.

  • Dit RMA-formulier dient bij het pakket gevoegd te worden.
  • Stuur uw pakket retour naar het retour adres welke u ontvangt na aanmelding.
  • U ontvangt een bericht als uw retour pakket is aangekomen. We zullen u z.s.m. informeren over de status van uw retour pakket.

Indien u heeft gekozen voor een vervangend product ontvangt u een automatisch bericht met pakketnummer als de nieuwe producten verstuurd zijn. Indien u heeft gekozen voor restitutie van uw aankoopbedrag ontvangt u het aankoopbedrag + eventuele onkosten binnen 10 werkdagen op uw bankrekening.

Retourvoorwaarden

14 dagen zichttermijn

Volgens de wet ‘koop op afstand’ heeft u altijd 14 dagen om (een deel van) uw bestelling te retourneren zonder opgave van reden. De zichttermijn gaat in op het moment dat u uw bestelling in ontvangst neemt. U heeft recht op vervangende producten of restitutie van uw aankoopbedrag. Dantasimport.nl houdt zich aan deze termijn en voorwaarden. Daarnaast moeten de producten in de originele verpakking zitten en onbeschadigd zijn.

> Bij een fout van Dantasimport.nl krijgt u gemaakte verzendkosten terug.
> Bij alle overige retourzendingen zijn de verzendkosten voor de klant zelf.


Belangrijk om te weten

Sommige artikelen zijn uitgesloten van retourzendingen. Zie hieronder de uitzonderingen.

Uitzonderingen:
– gepersonaliseerde/op maat gemaakte artikelen
– etenswaren

Wegens hygiënische voorschriften kunt u de volgende artikelen uitsluitend retourneren wanneer de verzegeling niet verbroken is.
– oorbellen
– sieraden
– haar accessoires

 

Veelgestelde vragen over retourneren:

Hoe snel wordt het geld op mijn rekening gestort?
Na goedkeuring van uw retour wordt het bedrag binnen 10 werkdagen overgemaakt naar uw rekening.

Wat gebeurt als ik een product wil ruilen voor een nieuwe maar dit product is niet meer leverbaar?
Dan kunt u het artikel ruilen voor een vergelijkbaar (qua prijs) artikel naar wens.

Wat gebeurt er als mijn retour wordt afgekeurd?
Bij afkeuring van uw retour ontvangt u een bericht met de reden hiervoor. Het pakket kunt u door ons terug laten sturen op kosten van klant.

Moet ik vooraf een reden voor mijn retour aangeven?
Binnen de zichttermijn kunt u zonder opgaaf van reden (een deel van) uw bestelling retourneren.

Hoe weten jullie of ik mijn geld terug wil of wil ruilen?
Dit kunt u aangeven op het retour formulier.

Waar moet ik de retourzending naar toe sturen?
Retourzendingen kunt u adresseren aan Leusdenhof 24, 1108 CR Amsterdam, o.v.v. het RMA-nummer.

Moet ik de verzendkosten betalen als ik iets retourneer?
Bij een fout van dantasimport.nl krijgt u de gemaakt onkosten altijd terug. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om het verkeerd leveren van producten. Bij alle overige gevallen zijn de kosten van een retourzending voor uw eigen rekening.

Hoe kan ik voorkomen dat mijn retour wordt afgekeurd?
Zorg er voor dat uw retour altijd volgens de bovenstaande stappen wordt aangemeld. Het is belangrijk dat uw bestelling zich nog binnen de zichttermijn valt. Daarnaast worden alleen retouren met een volledig, naar waarheid, ingevuld retour formulier in behandeling genomen.

Hoe lang duurt de afhandeling van retouren?
Na ontvangst van uw retour krijgt u een bevestiging. Vervolgens wordt u retour gecontroleerd en eventueel gerepareerd. Gemiddeld duurt het 10 werkdagen voordat u uw geld gestort krijgt of een nieuw product toegestuurd krijgt. Duurt het langer? neem dan even contact op.